syyskuuta 02, 2012

Viikonloppu sulle?

Pitkästä aikaa ajattelin tehdä kuvattoman postauksen. Viikonloppu tuli ja meni.

Mitä teit? -No en kyllä pahemmin mitään!

Miten musta tuntuu että en välillä enään oikein ymmärrä viikonlopun merkitystä. Tai siis, onko sillä edes joku tietty merkitys? Ala sekä yläasteella kun oltiin niin ajateltiin että jes, ei ole viikonloppuna koulua sekä saa rentoutua ja perjantaita odotettiin kuin kuuta nousevaa. Lukiossa taas ajatus oli aika samaa rataa vain paitsi että viikonloppuna ei juurikaan huilattu. Mielummin sännättiin tukkaputkella koko ajan, päivät nukuttiin ja yöt juhlittiin. Näin lievästi liioiteltuna? ;---)

Oon pitänyt nyt jo yhden vuoden taukoa koulusta. Tein töitä, marraskuussa tuleekin vuosi täyteen työnteosta. Viikonlopun merkitys on hiema muuttunut. Oon töissä kaupan kassalla ja mulla on vapaapäiviä ties minäpäivänä tahansa. Maanantaina , keskellä viikkoa taikka "viikonloppuna". Enimmäkseen mun viikonloppuun kuuluu lauantai ilta + sunnuntai. Perjantaita kyllä odotan aina kuin kuuta nousevaa. Se ei ole muuttunut mihinkään, vaikka mun viikonloppu ei siitä alkaisikaan. :---)

Nyt alkoi mun toinen välivuosi kun koulut alkoivat. Sain vakituisen työpaikan! Jee. :-) monet saattavat miettiä etteivät lähtisi enään kouluun jos olisi töitä. Itse haluan opiskella jonku ammatin, mieluiten se mikä mua kiinnostaa ja nyt en tiedä mikä se olisi. Onhan tässä aikaa miettiä tuleva syksy ja talvi. Tänä syksynä mulla olisi saattanut kyllä olla pienen pieni mahdollisuus päästä koulun penkille istumaan kavereiden kanssa. Valitsin silti työt. Nytkun mulla mahdollisuus niin laitan rahaa säästöön mun (ehkä tulevia) opiskeluja varten. Sekä olisin joutunut antamaan Bellan pois valitessa koulun. Elämää jatketaan nyt ja toivotaan ensisyksylle opiskelupaikkaa :--)


Miten te vietätte viikonloput? Mikä niiden merkitys on sulle?

Onko muita välivuoden pitäjiä? Olisi kiva kuulla miten mennyt ja kuinka jatkaa jos ei ole saanut opiskelupaikkaa :--)

Ps. <3

2 kommenttia:

  1. Meikä vietti välivuoden opistossa, eikä tänä keväänäkää opiskelupaikkaa irronnu. Nyt on kesätyöt takana ja jotain pitäs keksiä syksyks. Suunnitelmat jälleen avoinna, toista vuotta en opistossa vietä eikä syksyn haussa näytä olevan mitään kiinnostavaa koulua, joten töitä tässä pitäs yrittää löytää! Kyllä opiskella ehtii myöhemminki, töitä kannattaa aina tehä (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta. Jotenkin tuntuu että sitä sitten vain jähmettyy paikoilleen jos töitä vain :D

      Poista